Spirit of St. Louis byl letoun – hornoplošník, s nímž Charles Lindbergh v květnu roku 1927 přeletěl Atlantik. Letoun původně označený Ryan NYP byl navržen Donaldem Hallem z firmy Ryan Airlines na základě modelu Ryan M-2, byl pojmenován podle města St. Louis, protože se město na jeho stavbě finančně spolupodílelo. Plán přeletu Atlantiku byl také podpořen vidinou získání Orteigovy ceny – 25 000 dolarů, kterou vypsal hoteliér Raymond Orteig v roce 1919. Hall a zaměstnanci firmy Ryan Airlines v San Diegu společně s Lindberghem pracovali horečně na přestavbě letadla. Postavili jej za pouhých 60 dní, s náklady okolo 10 000 dolarů. Spěch byl zcela na místě. Na jaře 1927 se totiž více pilotů i skupin chystalo provést transatlantický let a získat pro sebe Orteigovu cenu.
Lindbergh odstartoval z letiště Roosevelt Airfield, Garden City, New York a o 33 hodin, 30 minut později přistál na pařížském letišti Le Bourget po překonání asi 5 800km. Z jeho stroje se tak stal jeden z nejslavnějších letounů v historii letectví. Ryan NYP je nyní vystaven ve slavném muzeu Smithsonian Institution’s National Air and Space Museum ve Washingtonu, D.C.
LindbergH se díky svému letu stal celebritou a mediální hvězdou. Vítězství v Orteigově ceně jej proslavilo po celém světě. S rekordním letounem navštívil Belgii a Anglii ještě než president Calvin Coolidge vyslal lehký křižník Memphis aby národního hrdinu převezl zpět do vlasti, kam se vrátil 11. června a po celou cestu po řece Potomac až do Washingtonu byl doprovázen válečnými plavidly, nad lodí přelétávala vojenská letadla a dokonce i vzducholoď Los Angeles. Ve Washingtonu byl tehdy pětadvacetiletý Lindbergh vyznamenán řádem Distinguished Flying Cross.
Ten samý den vydala americká pošta příležitostnou poštovní známku v hodnotě 10 centů. Byla to první známka vydaná ve Spojených státech, která nesla jméno žijící osoby.
Je poměrně málo známou skutečností, že byl vyroben ještě jeden identický stroj, označený NYP-2 a to již 45 dní po slavném přeletu. Ten byl vyroben pro japonské noviny Mainichi. NYP-2 nesl sériové číslo 29 a byl registrován jako J-BACC. I tento letoun dosáhl několika rekordů, než havárie v roce 1928 ukončila jeho kariéru.
Přidáváme ještě několik dobových snímků stroje i pilota.