Miles M.100 Student byl postaven jako lehký cvičný letoun ze soukromé iniciativy firmy Miles. Jeho vývoj začal v roce 1953. Do sériové výroby a do výzbroje britské RAF se ale nedostal.
Firma se při vývoji opírala o zkušenosti s typem M.77 „Sparrowjet“ a zahájila vývoj dvoumístného cvičného letounu se sedadly vedle sebe a celokovové konstrukce. Prototyp byl poháněn motorem Turbomeca Marbore o tahu 400 kg a do vzduchu se poprvé dostal 15. května 1957. Miles doufal v objednávku od Královského letectva, tu ale dostal konkurenční Jet Provost. M. 100 Student byl pak neúspěšně nabízen ostatním zákazníkům.
G-APLK, jediný postavený exemplář, obdržel při porovnávacích zkouškách u RAF sériové číslo XS941. Tyto zkoušky bohužel vyzněly v jeho neprospěch.
M.100 Student 2, přeregistrovaný na G-MIOO, byl vážně poškozen při havárii 24. srpna 1986 a dnes se nachází ve sbírkách Museum of Berkshire Aviation kde je vystaven jako řez a snad prochází restaurováním.
Centurion 3, 4 a 5 byly plánované varianty s motory RB.108, Gourdon a Arbizon.
Honza Polc