MESSERSCHMITT ME 1106B-2, AZ model 1/72, testovací stavba

Nedávno nahlášená novinka firmy AZ model dnes přistála na redakčním stole v podobě testovacích výlisků. Protože jsme na model již nějakou dobu čekali, přistoupili jsme k jeho rychlé testovací stavbě čistě v plastu.

První dojem z novinky je vcelku pozitivní. Díly z béžového plastu jsou čistě odstříknuty ve dvou rámečcích, je jich celkem 49. Jeden díl je čirý, překryt prostoru osádky. Hlavní díly – trup a nosné plochy jsou opatřeny jemným negativním rytím, které je stejnoměrné. Vzhledem k faktu, že se jedná o short run, doporučujeme celý povrch modelu přeleštit, případně použít nástřik surfacerem. Návod přehledně provádí celým postupem stavby.

Vyštípali jsme díly z rámečku a jdeme na to.
Výlisky motoru, který stavebnice obsahuje, jsou v pořádku. Po začištění styčných ploch sedí bez problémů. Začištění styčných ploch se týká všech dílů, musíme počítat s tím, že model je vyroben shortrunovou technologií. Rovněž zkusmé spasování nasucho je u stavebnic vyrobených touto technologií nezbytností. Malá nepříjemnost nás čeká s odstraněním vyhačovačů, které jsou díky technologii výraznější. Naštěstí se nejedná o nic neřešitelného, tyto stopy po vyhazovačích se nacházejí pouze na vnitřní straně trupu, jinde stavbě nepřekážejí. Každopádně příště by vyhazováky mohly být méně zřetelné.


Vybavení prostorů osádky je v daném měřítku zcela dostačující, kromě sedaček jsou zde přístrojové desky, kniply ale i pedály řízení. Sedačky nemají nalisované pásy, ty je třeba použít například z leptů. Uživatelsky příjemnější by bylo jejich přidání na obtiskový aršík. To samé platí i pro přístrojovou desku. Sestavení kokpitu je snadné a nevyžaduje žádné dodatečné zásahy ho výlisků. Stačí pouhé začištění dílů. Při vlepování interiéru doporučujeme odstranit usazovací kolíček podlážky vpředu, vyhneme se potížím s pasováním celé sestavy do trupu. Přepážka v oblasti podvozků nekopíruje v horní části průřez trupu. Není třeba se tím trápit, po sestavení tato partie zcela zmizí před našimi zraky. Zbytek již problémy nepřináší. Nezapomeňte do přídě umístit cca 15 gramů zátěže.

Na horní straně levého křídla jsme doryli jednu linku paneláže a na dvou místech opravili rytí, které je jinak ostré a dostatečně jemné. Sestava křídlo-trup pasuje naprosto příkladně, jako klik-klak. To samé lze říct i o ocasních plochách. Díky tomu nebudete mít při stavbě problémy s dodržením geometrie modelu.

Při „odvětvování“ podvozkových noh dbejte opatrnosti, aby nedošlo k jejich zlomení. Podvozkové nohy samy o sobě jsou hezké a detailní. Stačí začistit jemnou stopu po dělící rovině formy. U kol podvozku je dobré prohloubit otvor pro usazení čepu podvozkové nohy. Při vlepování podvozků doporučujeme pečlivost, především kvůli geometrii této partie. Kryt předního podvozku je třeba vlepit podle podvozkové nohy dovnitř otvoru, cca 1,5mm, nikoliv na hranu.
Zbytek stavby je tvořen dolepením drobotě, kde nás žádná překvapení nečekají. Testovací stavba nám zabrala cca 1,5 hodiny času.


Závěr – jedná se o model s nezáludnou stavbou. Při dodržení základních modelářských postupů snadno získáte pohledný model předlohy z tak oblíbených německých projektů. Cena modelu se pohybuje kolem 379,- Kč podle prodejce. Vybrat si můžete ze tří přebalů. Předpoklad výrobce na uvedení do prodeje je konec letošního září.

Vladislav Havel

Vyjádření výrobce – výrobce, firma AZ model, nemá k uvedeným skutečnostem výhrady.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *