LZ 127 GRAF ZEPPELIN, 1/720, NOVINKA MARK I


Modely vzducholodí z produkce firmy MARK I se na žádost mnoha modelářek neustále zvětšují. Poslední novinka, vzducholoď LZ 127 je tak v řadě „luftschiffů“ zatím největší. Výběr předlohy určitě nebyl náhodný –

LZ 127 Graf Zeppelin byla nejúspěšnější vzducholoď z celé éry těchto strojů. Byla pojmenována po slavném staviteli vzducholodí, hraběti Ferdinandu von Zeppelinovi. Podobné jméno nese i letadlová loď Graf Zeppelin.

Vzducholoď Graf Zeppelin byla postavena v dílnách v německém Friedrichshafenu podle projektu Ludwiga Dürra, který se podílel i na konstrukcích všech předchozích zeppelínů. Jejím hlavním prosazovatelem a později i kapitánem byl Hugo Eckener. Poprvé vzlétla 18. září roku 1928.

Objem vodíkové náplně činil 85 036 m³, délka 236 m, cestovní rychlost 115 km/h, maximální rychlost 130 km/h, dolet 12 000 km. Vzducholoď byla vybavena pěti motory Maybach VL 2 po 390 kW, poháněnými speciálně vyvinutým „modrým plynem“ (směs propylenu, methanu, ethanu, ethynu, butylenu a vodíku), který měl stejnou hustotu jako vzduch a jeho spotřeba se tedy neprojevovala změnou vztlaku vzducholodi. Jeho zásoby, uložené ve speciálním balonetu, činily 30 000 m³. Vzducholoď měla duralovou tuhou kostru s centrálním kýlem, cestující a posádka dleli v gondole umístěné pod přední částí trupu.

Balení nám tradičně nabízí návod se čtyřmi možnostmi zbarvení stroje, kvalitně odstříknuté výlisky šedé barvy a rozměrný aršík bezchybně vytištěných obtisků od firmy BOA.

Na model se podíváme podrobněji ve stavebním článku.

“ />