Japonská Tamiya se pustila do nového spitfiru opravdu s vervou. Po nedávno zveřejněných renderech se objevily další fotografie, pořízené na tokijské show. Ty ukazují rychlý postup na novém modelu, předpokládáme, že se objeví již v Norimberku na veletrhu. Už první snímky z tokijské prezentace ukazují, že se máme na co těšit.

Stavebnice Tamiya se vyznačují kvalitním zpracováním povrchu a perfektním lícováním dílů. To se dá ořekávat i od nového spita Mk. I. Díky výborně zvládnuté technologii si tak může Tamiya dovolit třeba výborně promyšlené ztvárnění otevřených nástupních dvířek a překrytu kabiny.

Konstruktéři formy opustili pro spitfiry tradiční dělení formy a použili několik zajímavých fines. Skvěle je vyřešena sestava ocasních ploch, která usnadní dodržení geometrie a zrychlí stavbu. Návrhářům Tamiye patří palec nahoru.

Již v prvním oznámení výrobce sliboval detailní zpracování interiéru modelu a slib skutečně dodržel. Kokpit je skutečně velmi detailní, i když se neskládá z přehnaně vysokého počtu dílů.

Filozofií firmy Tamiya byla vždy snadná stavba a použití co nejmenšího počtu dílů při současném dodržení vynikající úrovně detailů Tomu odpovídá i nový spitfire, připravovaný v těchto dnech v Japonsku. Opět – minimum dílů ve vynikající kvalitě.

Verze Mk. I tohoto slavného letounu je spojována především s účastí v Bitvě o Británii. Tomu odpovídá i obtiskový aršík a zvolená barevná schemata japonské novinky. Jeden stroj od 65. peruti je znázorněn v podobě z konce roku 1939, dva zbývající – od 610. a 19. peruti pak v podobě z roku 1940, tak jak spitfiry bránily ostrovy před útoky Luftwaffe. Pro nás je zajímavé, že u 19. peruti bojovali čeští piloti právě v průběhu Bitvy.

S naprostou jistotou můžeme říct, že nás čeká opravdu špičkový čtvrtkový spitfire. Snad v brzké době Tamiya dostojí slibu a ve stejné kvalitě protáhne řadu spitů 1/48 k dalším verzím.

AKTUALITY/NEWSLETTERY